
Ve školách v Rudné pod Pradědem a Karlově Studánce se letos rozezněly rytmy, které přinášejí do výuky nový rozměr. Díky projektu Bubnování ve škole, který propojuje hudbu s moderními vzdělávacími přístupy, zažili žáci netradiční vzdělávací zážitek plný pohybu, emocí a spolupráce.
Hlavním cílem projektu bylo obohatit školní výuku o aktivitu, která rozvíjí klíčové kompetence žáků, a zároveň podporuje wellbeing, týmovou spolupráci a kreativitu. Pod vedením profesionálního lektora se žáci seznámili nejen s africkými bubny Djembe. Společně si vyzkoušeli základy rytmického hraní. Hudební aktivity byly navrženy tak, aby měly přesah i do dalších oblastí vzdělávání. Žáci pracovali s rytmickými texty, hledali vzorce a rytmické struktury, čímž si nenápadně procvičovali jazyk i logické myšlení. Společné bubnování mělo silný relaxační účinek – děti se učily soustředit, vnímat přítomný okamžik a uvolnit napětí. Společné aktivity podpořily atmosféru důvěry, respektu a sounáležitosti.
Projekt byl připravován od ledna ve spolupráci se spolkem SRRP, z.s. a pedagogy z obou zapojených škol. V březnu proběhly organizační schůzky a příprava, v dubnu se konaly dvě dopolední akce – jedna v Rudné pod Pradědem, druhá v Karlově Studánce.